DUGAAN ALAM PERTUNANGAN AKU

Entry ni di catat dari ketinggian yang aku sendiri pun tak pasti , haha, dalam AK6443 di seat 16D dari KUL - KBR . Sambil dengar lagu 'Hurt' - Christina Aguilera.
Hari ni aku pergi airport , aku naik flight , aku berlepas tanpa pengetahuannya. Aku cuba hantar pesanan melalui aplikasi whatsapp , hanya dengan pesanan, "saya dah kat airport". Aku menunggu balasan dari dia, tapi tak ada satu pun pesanan yang masuk. Hanya panggilan dan pesanan dari ma aku sahaja yang aku terima. Alhamdulillah, masih ada yang sayang. 

But, bila tunang sendiri abaikan kita , it's hurt. Yesss, its HURT. aku sendiri pun tak tahu mana silap aku, tapi mungkin aku ada buat silap tanpa aku sedari. Masuk tiga hari aku dilayan macam ni. Mungkin ni yang dimaksudkan , dugaan bila bertunang. Aku tak nak cerita banyak pasal ni , aku cuma nak cerita pasal kenangan yang buat aku happy supaya aku dapat hadap semua dugaan dari setan ni.

Tunang aku??Aku bertuah sangat dapat dia, mungkin dia akan pimpin aku ke jalan yang benar suatu hari nanti, bila 'Aku terima nikahnya' atas nama aku dilafazkan oleh dia. Aku tunggu saat-saat bahagia tu. Aku tahu , setiap orang ada lebih ada kurangnya. Dan aku pun , aku harap dia akan terima kekurangan aku. In Shaa Allah. Aku menanti saat untuk aku cipta kenangan yang beri kebahagiaan dan diredhai olehNya.Sungguh aku tak sabar untuk perolehi saat itu.

Ramai orang pertikai keputusan aku untuk kahwin di usia ini. Katanya terlalu muda untuk aku, dan aku masih belajar dan masih berbaki 2 tahun untuk tamatkan pengajian aku. Bagi aku, aku dah tak sanggup untuk mencipta lebih banyak dosa diusia muda aku dengan merindui orang yang bukan Halal bagi aku. Aku nak Halal, Aku nak Pahala , Aku juga manusia , pendosa yang ingin kan syurga. Aku harap Allah mudahkan urusan kami yang aku rasa berat untuk aku tanggung tika saat ni, setelah 6 bulan kami di ikat sebagai tunang.Dugaan demi dugaan perlu ditempuhi.

Aku pilih tunang aku, sebab aku tahu dia terbaik. Aku tulis semua ni dalam keadaan hati aku sedikit terluka , sikit je taw, tapi aku taw aku kena kuat untuk pertahankan hubungan aku dengan dia. Tak ada satu pun perhubungan yang tidak pernah punyai masalah. 

INILAH DUGAAN AKU DALAM ALAM PERTUNANGAN.
#bilanakkawinni

2 comments:

  1. Everything is very open with a clear clarification of the challenges.
    It was truly informative. Your website is very helpful. Many thanks for
    sharing!

    my site: Gunship Battle Helicopter 3D Hack []

    ReplyDelete