Final Year Already !

Salam alaik guys and girls.
Lama betul dah tak post dalam blog ni. Terlampau busy katanya.
Aku dah Final Year Student, Yeay!!!

So, sekarang aku busy sikit. Busy dengan final year project, current topic presentation, and also preparation for my wedding last week.

Dah kawennn dah. Tak habis belajar lagi dah kawen dah, gatalnye lahaii pompuan ni. :P

Sebelum aku cerita pasal wedding aku, aku nak cerita pasal Final Year Project aku lah dulu ,
nah ninnn dia tajuk Final Year Project aku ; Identification of Zebrafish(Danio rerio) Laboratory Strains Using 18s rRNA Primer.

Zebrafish , first time aku dengar Zebrafish , aku blur. paaadiaa Zebrafish ni hoi.... mong~
Mehhh aku cite sikit pasal Zebrafish ni , Zebrafish ni sebenarnya ikan yang kepala dia macam Zebra. Zebra bertelur keluar anak , anak dia spesis ikan. Denggg....i is merepek.

Dalam bahasa mudahnya, Zebrafish ni  sebenarnya ikan yang sangat berguna untuk saintifik research sebab dia menyerupai manusia. Bukanlah muka atau bentuk dia menyerupai manusia , Tapi lebih kepada metabolisma dalam badan.

Dah la. Taknak explain lebih2, kan jadik blog saintifik plak. Nah gambar sekoq. Bye...

No comments:

Post a Comment