Bibliobibuli - "Those who read too much"

Salam Alaik , 

Aku nak ceghita pasal BB1M yang PM kita bagi untuk students kat Malaysia ni. Termasuklah aku. Pada mulanya , aku berhajat nak jual je BB1M ni sebab aku tak tahu nak buat apa. Ye la kan, macam korang sedia maklum , semua dapat BB1M mase pertengahan semester. Aku pon , masa mula-mula dapat , macam apekeheeiii nyee ni. Sem dah start separuh jalan kot, so, aku pon buat kira-kira nak jual je. Aku pon scroll la wall pesbook aku , kot ade orang yang nak beli BB1M. Tapi.... tetiba keluar status kat page "Putra Confession", page untuk budak-budak UPM confess apa yang tersurat dan tersirat dan berselirat dalam hati tu. Aku malas nak screenshot status tu , sebab malas nak scroll balik. Banyak kot confession kat page tu. Tak tido malam aku kalau nak cari balik semata-mata nak screenshot untuk korang ni. 

Status tu lebih kurang camni la, " Jual BB1M ada unsur riba , dan untuk muslim memang xbaguihh la. Pasalnye , BR1m kita dapat RM250 , and bila korang jual , mostly korang akan dapat RM 200 jaa." So, dushh! terkena sebijik kat muka. Aku pon teruih batalkan niat aku untuk jual baucer buku aku tu. 

So , masa cuti midterm haghii tu aku pon bawak adik comel ni pegi beli buku kat KB Mall. Excited betul budak techik tu, habis semua subjek dia beli buku latihan (adik aku memang rajin macam aku) sampai buku latihan muzik pun dia nak beli. Mana la aku nak cari kedai buku yang jual buku latihan muzik tu. Feninggg dennn...  

Disebabkan banyak lagi yang lebih , so aku pun beli la buku-buku untuk aku jugak. Reward jugak untuk diri sendiri ni. Aku banyak beli buku motivasi. Aku taknak beli novel sebab sekarang malas dah nak baca buku panjang2 ni.
Sekarang ni aku tengah baca buku MatLuthfi. Tak menyesal wooo. Aku dah addicted pulak. Aku beli yang siri 2 terus tanpa baca siri 1.Sekarang aku memang akan cari siri 1 sampai dapat. 


Aku taktau la kenapa bila baca buku matluthfi ni , aku macam motivated sikit. Even aku tengah sedih , aku mampu tersenyum bila baca buku ni. 

Nota buku lali : ni bukan entry untuk review buku matluthfi ye.

No comments:

Post a Comment